Blogg
08 januari 2025
Turismnäringen i Sverige 2025: Digitalisering och hållbarhet i fokus
År 2025 förväntas turismnäringen i Sverige att blomstra, med en stark betoning på digitalisering och hållbarhet. Efter pandemin har sektorn gjort en imponerande återhämtning och allt fler turister väljer Sverige som sitt resmål tack vare landets natursköna landskap och starka miljömedvetenhet.
En av de mest avgörande faktorerna för branschens framgång är utvecklingen av enkla och effektiva bok...
11 augusti 2021
Resor efter pandemin: vad händer nu?
Planer som lades på is, inställda flyg, hotellbokningar som aldrig blev av. När landsgränser sakta börjar öppna igen längtar vi efter att komma ut i världen. Medan vi med säkerhet kan säga att bokningarna kommer öka, har vad vi söker när vi semestrar förändrats med pandemin, och flera nya trender har märkts av bland researrangörer och andra aktörer. Här listar vi tre av våra favoriter.
Återför...
23 januari 2019
Smarta prissättningsstrategier för små hotell och operatörer
För att generera maximalt med vinst från en rumsreservation så kommer du som hotelloperatör att behöva anamma ett robust angreppssätt till er prissättningstrategi. Hur ni som hotell sätter era priser kan ha en direkt inverkan på hur sista raden ser ut och vad ni har för rykte om er i marknaden.
Att ta fram en prissättningsstrategi
Att sänka priserna kan initialt skapa lite intresse i er produ...
14 december 2018
Unikt julerbjudande
I samarbete med en av våra leverantörer har vi lyckats förhandla ett ovanligt bra erbjudande åt er. Känner ni att den maskin ni använder för att komma åt Happyboking hade kunnat vara bättre? Har ni tänkt på att 1 minut onödigt väntande om dagen blir till 30min onödigt väntande per månad? Vi tror att vi kan hjälpa er. En modern allt-i-ett dator, där allt är inställt för att optimalt fungera med ...
13 december 2018
Hur man förbättrar sin beläggning när det behövs som mest
De flesta hotelloperatörer kämpar med att hitta effektiva sätt att stimulera bokningar när rumsbeläggningen går ner, vanligtvis under en period av låg efterfrågan eller när ni är på väg in i en lågsäsong. Att sänka priserna är en vanlig reaktion till detta, och visst så kan det sälja några fler rumsnätter, men som strategi skapar den inte någon ny efterfrågan, det kommer endast att förflytta pr...
Dölj engelska inlägg
Kategorier
- Pressmeddelande (2)
- Nyheter (8)
- Andra (5)
- Företag (39)
- Öka vinsten (27)
Arkiv
- Januari 2025 (1)
- Augusti 2021 (1)
- Januari 2019 (1)
- December 2018 (2)
- November 2018 (2)
- Oktober 2018 (2)
- Mars 2018 (1)
- Februari 2018 (5)
Kontakta oss för att boka personlig genomgång
Gör som många andra, boka en kostnadsfri genomgång av Happybooking och se hur systemet kan hjälpa dig att nå nya höjder.